WIADOMOŚCI

Kolejność startowa przed GP Kanady
Kolejność startowa przed GP Kanady
Kolejność startowa przed GP Kanady za sprawą kierowców Toro Rosso nieznacznie uległa zmianie w stosunku do wyników kwalifikacji. Sebastian Vettel wystartuje z pit lane gdyż w ogóle nie wziął udziału w sesji kwalifikacyjnej, a Sebastien Bourdais został ukarany przesunięciem o pięć pól startowych, gdyż w jego bolidzie okazała się konieczna wymiana skrzyni biegów. Tym samym Francuz ruszy do wyścigu z ostatniego, 19 pola. W niedzielę rano zespół Hondy zdecydował także o wymianie skrzyni biegów w bolidzie Jensona Buttona. Brytyjczyk wystartuje z pit lane.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
1. Lewis Hamilton
2. Robert Kubica
3. Kimi Raikkonen
4. Fernando Alonso
5. Nico Rosberg
6. Felipe Massa
7. Heikki Kovalainen
8. Nick Heidfeld
9. Rubens Barrichello
10. Mark Webber
11. Timo Glock
12. Kazuki Nakajima
13. David Coulthard
14. Jarno Trulli
15. Nelson Piquet
16. Adrian Sutil
17. Giancarlo Fisichella
18. Sebastien Bourdais
19. Sebastian Vettel
20. Jenson Button

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

68 KOMENTARZY
avatar
VAXER

08.06.2008 11:23

0

Kubica dzisiaj 1 będzie :) jeżeli nie wygra z HAMiltonem na starcie, to będzie tak na niego cisnął, że popełni błąd i znajdzie sie za KUBicą :)


avatar
renault f1

08.06.2008 11:25

0

oby ALONSO stanął na podium!! ;-)


avatar
Dagmara_W

08.06.2008 11:26

0

Niech Bog da by ta kolejnośc utrzymała się dokońca wyścigu.. jeszcze ta nawierzchnia więc jest sie o co bać.. z tyłu Alonso a wiadomo co wyprawiał podczas gp.Monako. Niech każdy dojedzie bezpiecznie do mety.. a jak się ma coś zmieniać to na pit stopach.. Pozdrawiam


avatar
Rk3

08.06.2008 11:27

0

Kimi za Kubica moze byc ciezko utrzymac 2 miejsce


avatar
Raven89

08.06.2008 11:28

0

O ROberta jestem spokojny-obecnie jst to jeden z najlepszych kierowców w F1-jeździ jak maszyna,nie popełniając absolutnie żadnego błędy.Co do Hamiltona to uważam,że za którymś razem przedobrzy z atakowanie mtarek przy ścianie mistrzów i w ten sposób zakończy swój udział w wyścigu.Moje typy na wyścig to: 1.Kubica 2.Raikkonen 3.Massa


avatar
m@niek

08.06.2008 11:28

0

Jeśli Kubica będzie miał dobry start to ma szanse coś zdziałać na pierwszej szykanie. Ale Hamilton ma na pewno lekki bolid więc będzie ciężko.


avatar
FUNIOF1

08.06.2008 11:29

0

Ja bym chcial zeby Robert byl 1 a Alonso 2.


avatar
xsamir

08.06.2008 11:33

0

"Sebastien Bourdais wystartuje z ostatniego pola startowego w dzisiejszym wyścigu o Grand Prix Kanady. Jest to efekt wymiany skrzyni biegów w bolidzie Francuza." To cytat z poprzedniego newsa na tej stronie. W którym jest błąd? w tym czy w poprzenim?


avatar
slawek1

08.06.2008 11:35

0

Kubica startuje z brudnej czesci toru,ciezko bedzie mu utrzymac 2 pozycje,a Kimi bedzie atakowal...


avatar
AndrzejOpolski

08.06.2008 11:38

0

W zeszłym roku w Kanadzie Kubica miał koszmarny wypadek. Więc niech teraz tam wygra lub w najgorszym razie będzie drugi. Ma świetną pozycję aby to zrealizować.


avatar
carus

08.06.2008 11:44

0

Boję się że Raikkonen może go wyprzedzić na strarcie - startuje z czystej części toru. Po za tym to Ferrari.


avatar
kempa007

08.06.2008 11:47

0

Bourdais bedzie ostatni na gridzie, a Vettel wystartuje z pit lane


avatar
cobden

08.06.2008 11:47

0

Coraz czesciej bedziemy widziec ten sklad 1 rzedu. Luis z Robertem pozostana dla siebie glownymi rywalami na wiele lat. Nachodzi dekada Luisa i Roberta. Pieknie ze Robert ma tak fantastycznego przeciwnika, ich pojedynki przejda do historii tego sportu. Amen.


avatar
jar188

08.06.2008 11:52

0

Ja wolałbym żebry Robert wygrał wyścig wyprzedzając innych a nie jak niektórzy piszą po błędach innych kierowców, szczególnie Hamiltona. Może wypuśćmy Roberta samego na tor!!! Wtedy na pewno wygra i nikt nie będzie mu przeszkadzał!!! A tak serio to oby Robert nie dał się na starcie Kimiemu, który startuje z czystej części toru, no i sądząc po czasach z quala, oby Hamilton nie odjechał za bardzo, a dalej już jakoś pójdzie i Robert ma realne szanse na 1 lub 2:-)


avatar
kokosek

08.06.2008 11:53

0

Kubica bedzie 2 bo hamilton bedzie powiększal prewage w 3 sektorze. Maclareny są owiele szybsze i mają lesze zawiesenie króre umożliwia im lepsze najeżdżanie na tarki. Dlatego Kubica bedzie 2.!


avatar
kuzniecow

08.06.2008 11:55

0

ciekawe dalaczego kierowcy mcl nie wypowiadali sie na temat quali?? może coś kombinują z taktyką ... i może ham jedzie na 3 pitstopy


avatar
AndrzejOpolski

08.06.2008 11:58

0

kuzniecow: kierowcy i Ron wypowiadali się. Wywiad jest na "Autosport".


avatar
gemini31

08.06.2008 12:01

0

Raven89 Byłoby super (taką kolejność obstawiałem w typowaniach) Myślę, że jeżeli HAM nie odjedzie Robertowi na starcie lub odjedzie, ale w wyniku pojawiania się SC będzie tracił przewagę, to pod naporem Kubicy popełni jakiś błąd. Moja uwaga: Hamiltom może i jeździ dobrze, ale nie jest i nigdy nie będzie kierowcą wybitnym z uwagi na jego gorącą głowę. Gdy wszystko idzie dobrze HAM potrafi wygrać wyścig, jednak gdy pojawiają się nerwy on najzupełniej w świecie wysiada psychicznie, a wtedy może go uratować tylko i wyłącznie perfekcyjna strategia McLarena, która to strategia niestety (a dla Hamiltona naszczęście) często jest realizowana.


avatar
hot dog

08.06.2008 12:01

0

czy uwazacie ze mozliwy jest scenariusz 3 pit=ow dla Lewisa ??? 0,6 secundy do Roberta i Kimiego to duuuuzzzooo....


avatar
bibi466

08.06.2008 12:03

0

Podobno organizatorzy przed dzisiejszym wyścigiem mają położyc nowy asfalt więc bedzie ciekawie :)


avatar
lukasz1

08.06.2008 12:07

0

Nie zapominajcie ze kubica ma zawsze slaby start!


avatar
gemini31

08.06.2008 12:09

0

hot dog - Kto wie? może coś w tym być. Był sporo szybszy, a w Montrealu używa się najmiększych mieszanek, a wiadomo, że Lewis bardzo niszczy opony więc to by miało sens.


avatar
hot dog

08.06.2008 12:09

0

Kubica mila kilka slabych startow w tym sezonie spowodowanych wadliwym sprzeglem. Wydaje sie problem zostal rozwiazny tak wiec powinno byc dobrze tym bardziej ze Kimi jest raczej spokojny na starcie.


avatar
rob7

08.06.2008 12:10

0

A moim faworytem jest Fernando. Startuje z niezłego 4 miejsca i jeżeli wypali na starcie to może być ekstra


avatar
Gumis144

08.06.2008 12:11

0

chyba coś Ci się pokręciło?


avatar
hot dog

08.06.2008 12:11

0

@gemini31 totez sie nad tym zastanawiam majac na uwadze jak daleko jest Kov i jak bardzo Lewis niszczy opony. Poza tym jezeli Anglik utrzyma takie tempo wysigowe jak np w Monaco to jest to calkiem realne...


avatar
gemini31

08.06.2008 12:13

0

lukasz1 - Chyba ostatnio nad tym pracowali, a poza tym Kimi też nie najlepszych startów. Mam pytanie: Jeśli będzie dużo neutralizacji lepiej jest mieć mniej czy więcej pit-stopów?


avatar
bibi466

08.06.2008 12:15

0

ALO ma na napewno mniej paliwa niż reszta czołówki ale piąte szóste miejsce jest w jego zasięgu.


avatar
Vwirus

08.06.2008 12:20

0

no to coś czuje że moje obstawianie nie będzie udane ale za to kubica będzie może wysoko oby dla niego warto stracić tych kilka pkt z obstawiania he eh pozdrawiam fanów kubicy i F1


avatar
hot dog

08.06.2008 12:22

0

@gemini31 zasada jest taka ze mala ilosc paliwa pozwala kierowcy zrobic sobie bezpieczna przewage nad konkurencja i w konsekwencji wyjechac po pit-stopie przed rywalami. Neutralizacja powoduje ze przewaga wypracowana przez szybkiego kierowce jest niwelowana.


avatar
p12qy

08.06.2008 12:23

0

"JArno Trulli" :D to chyba mało możliwe, żeby Robert wyprzedził Hama...niestety... Ale jak się utrzyma na 2 to będzie i tak nieźle


avatar
p12qy

08.06.2008 12:24

0

A w ogóle to co jest z STR??? Myślałem, że już lepiej z nimi a tu objęli prowadzenie na tyle...


avatar
gemini31

08.06.2008 12:31

0

@hot dog Tak sobie myślę, że z drugiej strony jeśli Hamilton jechałby na 3 pity, a dochodziłoby do neutralizacji, to taka taktyka (3 postoje) się nie sprawdzi, dlatego iż ta strategia jest dobra gdy można się "rozpędzić", odjechać pozostałym kierowcom i zyskać przewagę czasową na tyle dużą, by wprowadzić dodatkowy postój, natomiast jeżeli będzie się pojawiał SC to gdy nawet uda mu się odjechać, przy neutralizacji straci całą przewagę. I tu sam sobie odpowiedziałem na pytanie:P Przy SC lepiej planować mniejszą ilość postojów.


avatar
gemini31

08.06.2008 12:32

0

@hot dog Chyba myślimy tak samo:-D


avatar
wegles

08.06.2008 12:37

0

Rai bedzie chcial za wszelka cene wyprzedzic Roberta na starcie. Jest na czystej stronie toru. Dobrze, że prosta startowa jest taka krotka. To dziala na korzysc Roberta. Kombinacja zakretow moze okazac sie zbawienna dla niego. Jesli Robert nie straci pozycji i bedzie sie utrzymywal za ham powinno byc ok


avatar
gemini31

08.06.2008 12:39

0

Moim zdaniem McLaren z reguły ustala bardzo dobrą strategię dla Lewisa. I tu kolejna zagwostka: Jeśli będzie SC (a myslę, że tak) to czy McLaren ryzykowałby 3 pity?


avatar
ja2

08.06.2008 12:40

0

No bardzo ciekawie wyglądały wczorajsze kwalifikacje. I myślę, że Kubica wygra, bo już na starcie wyprzedzi Hamiltona. A jak nie na starcie to póżniej na pewno. No i trzmam kciuki za Roberta. No i szkoda trochę Bourdaisa za tą szkrzynie biegów. No, ale może wyjdzie mu jakoś ten wyścig, bo narazie to mam pecha. No, ale jeszcze bardziej pecha ma Vettel i mu też życzę udanego wyścigu. I trzymam kciuki za Alonso - świetne kwalifikacje. Mam nadzieje, że wreszcie naprawde wyjdzie mu wyścig tak na ile stać Renault. Kimi trzeci - no zobaczymy. No i Massa słabo, ale może ma ciężejszy bolid i dlatego tak wyszło. Nicko, Rubens i Mark dobrze. No, a Kovalainenowi narazie nie wychodzi, ale jeszcze przyjdzie na niego czas. No, ale w tym sezonie na koniec napewno nie będzie na podium. Szkoda chłopców z Toro Rosso. No i dlaczego Piquet tak słabo jeździ. Ale on musi wczuć się w bolid, albo bolid w niego. Może ma trudniej niż Alonso. No i Jarno Trulli coś słabo. No z resztą zobaczymy co będzie się dzisiaj działo. Trzymam kcuki za wszystkich, a najbardziej za Kubice i Alonso.


avatar
Marti

08.06.2008 12:44

0

@ hot dog & gemini31 - również uważam, że Lewis nie pojedzie na 3 stopy, ponieważ w Kanadzie ze względu SC jest to b. ryzykowna strategia. P.S. Nie cierpię, gdy wyścig odbywa się wieczorem naszego czasu, ponieważ cały dzień niecierpliwie się na niego czeka ;/ na szczęście mało jest wyścigów o tej "niedogodnej" porze :-) pozdro dla wszystkich pozytywnych maniaków ;-)


avatar
morek150

08.06.2008 12:49

0

a ja mysle ze kubice znowu wyprzedzą na starcie, raikonnen początkowo bedzie walczył o zwyciestwo ale zakonczy słabo podium bedzie nietypowe hamilton alosno rosberg kubica 4 raikonen 5


avatar
gemini31

08.06.2008 12:52

0

Kurcze, nie wiem, czy można wierzyć onetowi w kwestii pogody, ale jeśli tak to zerknijcie tu (oczywiście bez spacji): http://pogoda.onet. pl/2,12006,1240,,, montreal,miasto.html Czyżby miało padać...


avatar
pionek16-80

08.06.2008 12:52

0

Marti zgadzam się z Tobą w 100%. Zarówno co do strategii Hamiltona jak i czekania. To dobijające:(


avatar
RaQ

08.06.2008 12:53

0

Oj Kubica nie ma szans w dzisiejszym wyścigu na wygraną szczególnie ze McLaren jest w dobrej formie. I nie możemy zapomniec o czerwonych bolidach za Kubicą. Kubica nie będzie cisnął Hamiltona ponieważ on kręci znakomite czasy szczególnie w 3 sektorze tam gdzie niby najłatwiej się wyprzedza. A Mclareny są tam piekielnie szybkie. Ja obstawiam Kubice na 3. sami zobaczycie.


avatar
marry

08.06.2008 13:17

0

mi sie wydaje ze Kubica bedzie trzeci nie poradzi sobei z Ferrari na starcie


avatar
onetent1

08.06.2008 13:25

0

Chciałbym żeby Kubica był 1. ale myślę że będzie 2.. 1. będzie Raikkonen


avatar
leo_

08.06.2008 13:50

0

Marti i Gemini31 - a może być też i tak, że Hamil jedzie rzeczywiście na 2 pity, ale na pierwszy pit zjedzie szybko (np po 17-20 kółku). a potem na 50 kółek wleją mu paliwa - full do baku - ale co z opanami, czy ich starczy na tyle okrążeń? Tak sobie prowadzę luźne rozważania.


avatar
piotrek74

08.06.2008 13:50

0

oby Robert utrzymał tą pozycję na starcie bo Alonso też będzie naciskał ,,jeszcze długich 5-godzin


avatar
alonsorenault

08.06.2008 14:00

0

zgadzam się z Marti i pionek 16-80 to czekanie jest dobijające. Wczoraj oglądałem kwalifikacje w necie ale były zakłócenia i chciałem obejrzeć na polsacie o 23:40 ale usnołem podczas Q2


avatar
alonsorenault

08.06.2008 14:02

0

Zawsze jak Alonso jest wysoko w qualu to mówicie że ma najmniej paliwa a ja myśle że ma paliwa tyle co reszta czołówki


avatar
Raven89

08.06.2008 14:08

0

Raikkonenem się nie martwię za bardzo-on sam będzie musiał pilnować swojej pozycji przed słabo dotankowanym Alonso.Poza tym wydaje mi się,że Fin ma trochę więcej paliwa niż Polak-dlatego go raczej na starcie nie wyprzedzi.Ważne jest,żeby Robert spróbował zaatakować Hamiltona w dwóch pierwszych ciasnych zakrętach-tam BMW powinno mieć lepszy balans niż McLaren.Nawet jeśli mu się nie uda,to presja wywierana na Hamiltona może spowodować,że popełni on błąd.W każdym razie liczę na dobry wyścig w wykonaniu Roberta i BMW.


avatar
gemini31

08.06.2008 14:08

0

@leo_ Też się zastanawiam, czy może ten pierwszy pit będzie u niego w miarę szybko przeprowadzony, a dwa pozostałe będą wyciągnięte. Ale mam też nową teorię. Jeśli miałoby popadać (a być może McLaren to przewiduje) to częstsze wizyty w pit lane mogą okazać się nieuniknione (zmiana opon na deszczowe i/lub znowu na suche)


avatar
gemini31

08.06.2008 14:17

0

@Raven89 ja też nie martwiłbym się Raikkonenem. On raczej skupi się na Alonso. A jeśli chodzi o cysterny w pierwszej 10 to myślę, że są nimi HEI, BAR i być może WEB.


avatar
farkf1

08.06.2008 14:17

0

HAM ma pewnie mało paliwa bo za duża przepaść pomiędzy nim a KUB, z kolei "Fernando spisał się wyśmienicie i wystartuje z czwartego miejsca, mając na pokładzie spory zapas paliwa" - słowa Pata Symonds'a :)


avatar
ziutek

08.06.2008 14:33

0

JA tam myślę, że jak będzie 3, to będzie dobrze. Hamilton wbrew pozorom nie jest taki zły, zawsze mówicie przed jakimkolwiek wyścigiem, że walnie w bandę, że wykręci bączka, że zrobi jakiś błąd i skończy wyścig. A na razie to wszystkie wyścigi ukończył, i to na bardzo dobrych pozycjach. Zresztą sami wiecie, że jak Hamilton jest pierwszy to nie ma na niego mocnych. Tzn. byłby Robert oczywiście :D ale BMW to jednak nie McLaren. Więc na 100% Hamilton pierwszy, drugi pewni będzie Raikkonen, bo na pitach na pewno wyprzedzi Kubicę, no i trzeci właśnie on. Alonso raczej nie będzie stanowił problemu, bo Montreal to jednak nie Monaco. Aha, mam jeszcze pytanie: to będzie ten deszcz w końcu padał, czy nie??


avatar
-Zarathustra-

08.06.2008 14:36

0

Sądzę, że Kubica spadnie na początku na 3 miejsce, Raikkonen go wyprzedzi na bank, Alonso ma mało paliwa też może próbować ataków. Hamilton zaś ma też mało paliwa i szybko odskoczy od reszty stawki.


avatar
gemini31

08.06.2008 14:42

0

ziutek z tym deszczem to trudno powiedzieć. Sprawdzałem na jednej angielskiej stronie i pisało, że w ciągu dnia przewidują około 5mm deszczu.


avatar
BMWbmw

08.06.2008 15:17

0

A ja jestem przekonany ze Hamilton jedzie na 3 pity kovalainen jest dopiero 7 a jezeli maci sa takie dobre w zakrecie numer 10 to dlaczego kovalainen jest dopiero 7 jest jedno wytlumaczenie Hamilton jest bardzo lekki a kovalainen jest mocno zatankowany


avatar
AndrzejOpolski

08.06.2008 15:24

0

BMWbmw: zauważ, że tylko dwóch kierowców jechało na maxa przy "ścianie mistrzów", Hamilton i Kubica. Stąd też niższa pozycja Kovalainena, który jechał bardziej zachowawczo od nich. Pewnie Heikki też ma więcej paliwa od Lewisa ale myślę, że obaj jadą na 2 tankowania.


avatar
mic1992

08.06.2008 15:50

0

mam do was pytanie zna ktoś strone na której bedzie relacja na zywo tzw akcja po akcji bo mam neta 512kb/s i chyba mi nie pójdzie na soccer-live.pl, więc jak ktoś zna taką strone to niech napisze!


avatar
czes

08.06.2008 15:59

0

Ja tez sie boje, ze Raikkonen moze wyprzedzic Roberta na starcie, ale biorac pod uwage jak Kimi startowal w Turcji czy Monako, to moze znow zawali start.


avatar
bill79

08.06.2008 16:11

0

jak Hamilton będzie najeżdżał na tarki w czasie wyścigu, tak jak w kwalifikacjach, to wróże mu "pocałowanie" ŚCIANY MISTRZÓW, do boju ROBERT zasługujesz na zwycięstwo!


avatar
kszyh21

08.06.2008 17:06

0

@ mic1992 tutaj będzie relacja: "relacje wp pl/relacja html?r=N&i=1225" zamień [ ] na [.]


avatar
rfz

08.06.2008 17:36

0

kub na starcie -3


avatar
Lahocci

08.06.2008 17:45

0

Uważam ,że przewaga Hamiltona w Q 3 była z byt duża nad Robertem.Myślę ,że jest pusty.


avatar
omoachifari

08.06.2008 18:38

0

pojechane Kubica ma z tym Raikkonenem bedzie musial stoczyc istny bj o to drugie miejsce na pierwszych zakretach


avatar
Ułan

08.06.2008 19:16

0

Ogląda ktoś wyścig przez neta? Nie wiem dlaczego ale na soccer-live mam wszystkie kanały wyłaczone


avatar
Igor_86

08.06.2008 20:14

0

POLSKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
rooffi

08.06.2008 20:43

0

Kubica pierwszyyyyyyyyyy nareście wygral


avatar
pawelz

08.06.2008 21:01

0

nie wiedziałem gdzie wyrazić radość ROBERT PIERWSZY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nareszcie doczekałem sie mazurka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu